Translate

lørdag 11. juni 2016

Endelig løya vinden


Hele denne uka har det vært spiker i vinden,
hjelper lite med finvær når det blåser "stiv kuling" fra nord.
Men i dag, løya det og det var mulig å ta en pause ute i sola.
Ei god stund med musikk i øret
og hendene i fanget.
Jammen ikke ofte jeg bare sitter der,
men godt var det å slumre litt i kveldinga.


Tankene flyr når man bare sitter der.
Kan trygt si at det har fløyet mange tanker nordover
de siste månedene.
Ferien i Bodø er nært og jeg har nedtelling på mobilen.
Det finnes jo app'er til alt nå.



Det har vært hektisk aktivitet for oss her i huset i skogen.
Plutselig var muligheten der, og vi måtte bare gripe den.
I løpet av sommeren flytter vi fra huset vårt her på gården,
3 år har vi bodd her, men nu er tiden der for nye eventyr.

Vi overtar dette huset i Bjørkelangen, bygget i 1920,
med stor låve, stor tomt og mange trær vi skal sage ned.
De skal varme mange ganger på veien fra trær til fyringsved.
Det kommer oppdateringer etter hvert,
men per i dag er alle våre planer på tegninger og i hodet.
Vi gleder oss veldig til ett nytt kapittel i boka vår.

Da skal jeg og frk.9 år se "To på rømmen"
mens jeg strikker ferdig bolen på Charlotte tunika.
Da endelig er det bare armer igjen.
Det tok jammen meg tid med nummer to.
Men den blir så lekker,
gleder meg til å vise den fram.


Sender dere en bukett med Bonica roser.
Nyt lørdagskvelden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.